Sunday, January 17, 2010

Perkembangan kami sebagai pembaca buku tegar!

Semalam merupakan antara hari yang terbaik bagi Kid kerana dapat berkumpul bersama-sama para pembaca buku yang lain untuk memeriahkan lagi program BACA@LRT. Melalui program ini, kami semua dapat berjumpa (Yela..sebelum ni kenal kat Facebook je. Tak best la kan..nak jugak jumpa. Kan?) Bagi korang yang tidak sempat Kid tegur, Kid minta maaf banyak-banyak. Lagipun, Kid bukan kenal semua orang sebab Kid yakin masih ramai yang berselindung di sebalik wajah mereka yang cun / hensem di Facebook. Kan?

Walaubagaimanapun, Kid rasa kita semua berjaya mencapai objektif utama program ini iaitu mewujudkan  budaya pembaca dalam kalangan rakyat dalam LRT. Sebenarnya, Kid agak terkejut sebab ramai yang menghadirkan diri untuk menyertai perniagaan ini. Bangga jugak sebab kebanyakkan bangsa Melayu dan apa yang Kid nak bagitahu ialah korang semua sempoi dan sporting-sporting belaka. Paling takleh blah bila part bergambar dalam LRT. Semua muka tersenyum riang. Hehe.

Kid pun rasa lepas ni Kid akan banyak meluangkan masa untuk membaca buku dalam LRT. Ternyata banyak manfaat yang Kid peroleh daripada program ini terutamanya Kid tak perlu memandang awek-awek yang berada dalam LRT untuk menunggu sehingga sampai ke destinasi (Haha!).

Oh, esok Kid dijemput untuk menghadiri miting bersama pasukan Secret Story di Setia Wangsa. Tapi Kid masih lagi tak berani nak confirm sebab Kid perlu siapkan proposal perniagaan sebelum hari Isnin. So kalau korang nak tahu, Kid sekarang sedang berada di KFC untuk buat proposal ni dengan rakan Kid. Doa-doakanlah kami dapat siapkan benda ni secepat mungkin ye. Nak sangat pergi miting tu...Oh!!

1 comment: