Wednesday, December 30, 2009

Fasa Pertama Laman Web Telah Siap

Fuh...setelah beberapa jam Kid bertungkus lumus memerah otak untuk generate idea design untuk laman web klien, akhirnya dapat juga. Sakit otak ni dibuatnya. Mana tidaknya, kalau lagi seminggu dua kena submit ok lagi. Bolehlah Kid berFacebook dan update beberapa blog yang terbengkalai. Ini tidak, Kid kena siapkan dalam tempoh masa 24 jam.

Kalau mengikut pandangan, tenaga dan usaha yang Kid ada sekarang, rasanya memang takkan dapat Kid siapkan website tu sepenuhnya. Mana tidaknya, Kid pun sama macam anda. Ada juga urusan-urusan lain yang perlu diselesaikan setiap hari. Nampaknya Kid terpaksa hubungi salah seorang individu untuk minta tempoh deadline dilanjutkan supaya Kid boleh menghasilkan kualiti yang lebih baik untuk klien.

Walaubagaimanapun, Kid telah membuat keputusan untuk memilih design layout yang direka sebentar tadi. Harap-harap klien tu suka bagai nak rak la bila tengok design web diorang ni nanti. Mana tau leh dapat "extra money" ke? Hehehe. Kalau korang nak tau, Kid ni dulu memang pentingkan duit je tanpa berikan sebarang kualiti pada klien-klien Kid. Namun setelah dimaki teruk dan syarikat yang Kid bina menjadi hampeh, Kid kini lebih mengutamakan hasil terlebih dahulu sebelum meminta wang pengerasnya. Dengan kata lain, "Customer Satisfaction First, Money Comes Later".

Bagi Kid, perkara-perkara yang terjadi pada diri Kid ini adalah perkara semulajadi yang berlaku pada setiap manusia. Kita semua pernah melakukan kesilapan betul tak? Kalau tidak, macammana kita nak terus maju ke depan kalau kita takut dikritik dan dicemuh?

Sebelum Kid berhenti menulis buat seketika, disini Kid ingin paparkan imej web design yang Kid buat tadi. Kalau korang nak kritik dan beri pandangan, silakan. Tapi janganlah sampai tahap menghina ye. Kid masih lagi baru belajar dalam bidang ni. Harap anda semua dapat beri tunjuk ajar.


Imej fasa pertama untuk website klien. Doa-doalah agar ia diterima. Amin...

No comments:

Post a Comment