Wednesday, December 30, 2009

Perhatian kepada spammers yang dihormati - En Kamaruddin

Apakah perasaan korang semua bila dapat mesej-mesej yang tidak diperlukan a.k.a SPAM berduyun-duyun dalam ruangan inbox korang? Sure menyirapkan? Begitu juga dengan Kid. Tepat pada pukul 4 petang tadi Kid nak bukak Yahoo Mail untuk check-check mana tau ada payment masuk ke. Suddenly dapat berpuluh-puluh mesej seperti gambar berikut:




Punyalah sadis perasaan ini bila seseorang yang dikenali sebagai En. Kamaruddin ini menggunakan ayat yang mampu merosakkan budaya 1 Malaysia. Perhatian pada tuan Kamaruddin yang dihormati, sila hentikan kerja yang tak berfaedah ini. Tuan bukan sahaja menyakitkan hati Kid, malah tuan telah mencalarkan nama "Kamaruddin" itu sendiri. Lain kali, laburlah wang sikit untuk beli sistem autoresponder macam Aweber atau Getresponse dan buatlah landing page agar tuan sendiri dapat kumpul subscriber. Ini tidak, boleh dibantainya spamming. Banyak kali pulak tu.

Semoga para pembaca semua dapat mengambil pelajaran melalui entri ini. Kid bukan sengaja nak buruk-burukkan nama tuan Kamaruddin ni. Tapi bila makin dibiarkan, makin menjadi-jadi. Bayangkan kalau korang semua dapat mesej menimbun-nimbun macam ni setiap hari, siapa yang tak menyirap kan? Dah tu guna ayat yang kurang menyelesakan Kid. Kalau nak minta sumbangan pun biarlah beretika. Betul tak para pembaca sekalian? 

2 comments:

  1. Harap-harap beliau baca post ini seterusnya berhenti membuat kacau bilau dalam ruangan inbox orang lain. :)

    ReplyDelete