Monday, January 4, 2010

Kekemasan Blog Adalah Keutamaan Kid..Anda Pula?

Jam menunjukkan pukul 5:47 petang ketika Kid hendak menulis post ini. Pada waktu ini adalah waktu yang memang tak produktif langsung bagi Kid kerana time-time camni Kid akan melayari website-website yang kurang mendatangkan faedah seperti online Facebook tanpa arah tuju. Hehe..Biasanya kalau nak update blog dan buat kerja-kerja, Kid memang biasa buat pada waktu malam. Sebab waktu malam sunyi dan angin sepoi-sepoi bahasa. Hehe..

Tajuk hari ini Kid ingin tekankan mengenai kekemasan blog anda. Adakah kekemasan blog itu penting? Sudah semestinya kerana ia merupakan "first impression" para pelawat mengenai laman blog anda. Cuba tengok sendiri blog Kid ni, apa pandangan korang bila first time masuk blog ni? Mesti best kan? (Hahaha!). Tujuan Kid mengemaskini design blog ini adalah untuk menandakan bahawa Kid betul-betul serius dalam blogging. Mengapa Kid berkata demikian?

Cuba korang bayangkan blog korang sebagai sebuah rumah. Mesti korang nak hias rumah korang secantik yang mungkin kan? (Melainkan korang ni memang dilahirkan pemalas. Tapi Kid percaya pembaca blog ni semua rajin-rajin belaka). Sebab itulah Kid sentiasa sarankan agar mempunyai template blog yang menarik. Kalau boleh, jangan gunakan original template. Pandai-pandailah korang hias sendiri. Kalau xde idea sangat, cuba tengok design blog Kid ni. Mana tahu leh dapat inspirasi ke? Haha!

Sebelum Kid beransur, Kid nak bagitau sikit kat korang semua pasal maklumat yang Kid sampaikan dalam blog ini. Sebenarnya, blog ini diwujudkan untuk memberikan sesuatu yang bermanfaat kepada korang semua. Apa yang membezakan blog ini dengan blog-blog Kid yang lain seperti AqifStrategi.com adalah cara penyampaian dan gaya penulisan Kid yang bersifat sempoi dan bersahaja. Tujuan Kid adalah untuk merapatkan hubungan dengan para pembaca Kid. Yela, kalau blog cam AqifStrategi.com tu nampak macam Kid ni serius je. Siap ade yang tegur..Oh!

Oleh itu, Kid sarankan agar korang sentiasa lawat blog Kid ni sebab banyak lagi benda yang Kid nak kongsikan dengan korang. Kid jamin blog ni pasti dapat meningkatkan taraf hidup anda menjadi lebih baik sebab Kid sentiasa mengamalkan konsep "Blog Sebagai Medium Informasi Bermanfaat". Bagi yang ingat blog ni sebagai blog gosip dan hiburan, maa sangat-sangat ye. Pergilah cari blog lain. Dosa kering ohh..

No comments:

Post a Comment