Wednesday, January 6, 2010

Kisah Menarik Di Pagi Hari...

Rasanya lama Kid tak update blog ni (Padahal baru baper hari je..Hehehe). Bukan Kid sengaja tak nak update, tapi disebabkan kerja Kid yang menimbun-nimbun membuatkan masa Kid agak terhad untuk merepek dalam blog ni. Kid juga mengalami demam dan selsema yang melampau dalam 2 hari ni. Rasanya ini disebabkan Kid terlampau melayan kesejukan kat Genting Highland tempoh hari kot?

Jadi, apa yang menarik sangat di pagi hari ni selain daripada lepak minum bersama dengan kawan-kawan Kid tadi? Buat pengetahuan korang semua, akhirnya segala usaha Kid telah terbayar setelah salah satu blog Kid berjaya menjana pendapatan sebanyak RM200 iaitu USD60. (Huh? Betul ke?). Bagi anda yang ingin mengetahui kisah menarik ni, mari teruskan bacaan anda sehingga habis supaya anda dapat faham potensi blogging yang sebenar.

Baiklah, bagi anda yang kurang ilmu pengetahuan mengenai blogging, anda perlu memahami potensi sebenar dunia blogging itu sendiri. Maksud Kid disini matlamat yang anda inginkan dalam blogging. Rata-rata berpendapat bahawa blogging ni untuk suka-suka je. Kid sendiri tak nafikan pada mula Kid start menubuhkan blog dot com sendiri.

Namun setelah beberapa tahun Kid menyelongkar dunia blogging, Kid mendapati bahawa ia juga boleh dijadikan sebagai medium untuk menjana pendapatan ($$$$). Walaubagaimanapun, ia bukan perkara yang mudah kerana semuanya memerlukan usaha yang berterusan. Seperti kata seorang blogger kental, "Blogging itu cool dan relax". Jadi anda perlu mempunyai ciri-ciri seorang yang cool dan relax untuk meneruskan perjuangan dalam arena blogging itu sendiri. Ini kerana blogging tidak memaksa anda untuk melakukan sesuatu, tetapi anda sendiri akan seronok melakukan sesuatu perkara yang dinamakan berblogging.

Bagi anda yang ingin lihat screenshot sebagai bukti kukuh (kononnya). Kid rasa tak perlulah untuk Kid tunjukkan kerana Kid tetap akan terima kritikan daripada segelintir pihak (Bagi mereka yang sememangnya mempunyai "PHD" - Perasaan Hasad Dengki). Apa-apapun, perjuangan Kid mesti diteruskan kerana blogging adalah satu perkara yang sememangnya Kid sentiasa seronok lakukan.

Sedikit peringatan daripada Kid buat anda yang mempunyai blog. Jagalah blog anda seperti perniagaan anda sendiri. Bak kata John Chow, kalau kos nak buat blog ni sehingga berpuluh ribu ringgit, mesti ramai yang dah berjaya dalam arena blogging ini. Jadi, fikir-fikirkanlah..dan selamat beramal! :)

2 comments:

  1. fuh
    banyak tuh
    PR 0 ke??
    mcm bro ijad bgtw :-?
    nk taw ni :D

    ReplyDelete
  2. Yerp. Yang takde PR pun boleh buat duit. Bayangkan kalau ada PR? Fuhh!

    ReplyDelete