Tuesday, January 12, 2010

Selamat hari jadi Shazni dan impian menjadi Sherlock Holmes

Nampaknya hari ini merupakan satu hari yang agak memenat + menggembirakan bagi Kid kerana dua orang rakan Kid sanggup melaburkan masa dan wang mereka untuk meluangkan masa bersama Kid sehingga pukul 9 malam untuk menonton wayang berjudul "Old Dogs". Kid bagi 8/10 untuk movie ni sebab sumpah kelakar dan menghiburkan. Termasuklah menyedarkan Kid bahawa betapa besarnya tanggungjawab seorang bapa bagi memberikan yang terbaik untuk anak-anaknya. Senang cite, memang filem ni korang wajib tengok!


Mesti korang pelik sebab mukadimah entri ini tak berkaitan langsung dengan tajuknya. (Gotcha! Haha). Sebenarnya selepas pulang dari menonton wayang bersama motor Wave 100R kesayangan Kid, Kid meluangkan masa untuk teman sehati sejiwa Kid yang bernama Muhammad Shazni kerana 12 haribulan Januari 2010 merupakan ulang tahun kelahiran beliau yang ke 21 (Kau dah tua beb bro! Haha). Apa yang bestnya ialah sekali lagi Kid pergi menonton wayang. Tapi kali ini situasinya berbeza sebab kitorang menonton filem yang berjudul "Sherlock Holmes".


First of all, Kid memang assume filem ni sama je seperti filem-filem penyiasatan / detektif yang lain. Ternyata Kid silap sama sekali dimana filem ini telah membuka minda Kid dengan lebih luas untuk menggunakan logik akal bagi mendapatkan jawapan untuk menyelesaikan sebarang masalah. Tapi Kid rasa jenuh jari-jemari ni kalau nak kongsikan pengalaman Kid menonton wayang ni. So, apa kata korang laburkan wang korang sebanyak RM10 untuk menonton filem yang bakal memberikan impak dalam personaliti korang. Kid memang sarankan kerana filem ini dapat mendidik anda untuk berfikiran lebih matang. Tak caya? Tanya Shazni! Hehe.

Sebenarnya pukul 9 pagi nanti Kid ada kelas pertama (aiyark!). So Kid kena tidur awal untuk dapatkan rehat yang secukupnya. Walaubagaimanapun, ingin Kid ucapkan sekali lagi kepada Shazni Selamat Menyambut Ulangtahun Kelahiran Yang Ke-21. Shazni merupakan salah seorang kawan Kid yang banyak memahami diri Kid ni. Termasuklah bab-bab percintaan..(Shhh..Kau jangan kecoh-kecoh Shazni..Naya aku)

Ok guys, harap korang enjoy entri Kid yang terbaru ni. Seperti biasa, Kid sentiasa menyalurkan maklumat yang bermanfaat dalam setiap entri yang Kid karangkan. Bezanya ialah antara korang nampak atau tidak. Jadi, jangan lupa untuk menonton filem "Sherlock Holmes". Buat pengetahuan korang juga, impian kami berdua kini membara untuk menjadi seperti Sherlock Holmes dan Watson. (ahahaha! boleh ke?? we'll see)

No comments:

Post a Comment