Thursday, January 14, 2010

Secret Story - Satu Definisi Yang Perlu Dipertimbangkan



Sebenarnya tepat pukul 3.30 am (berdasarkan jam Windows XP Kid) tadi, akhirnya Kid telah berjaya menyelesaikan satu tugas untuk reka bentuk flyers bagi sebuah program yang julung-julung kalinya dipersembahkan tahun ini dan bagi Kid ia merupakan sebuah program yang terbaik pada tahun 2010 yang diberi nama Secret Story.

Pengasas bagi program ini akan Kid rahsiakan sehingga ia dilancarkan. Bagi anda yang ternganga (tolong tutup sikit mulut tu ye..Hehe), program ini mempunyai tiga agenda utama yang tersendiri iaitu:
  1. Memberi alternatif ruang santai baru yang ilmiah kepada masyarakat
  2. Menyemai minat membaca
  3. Tempat perkembangan skil - skil baru
Pendapat Kid, program seperti ini wajar diwujudkan lebih-lebih lagi kita kini sedang mengejar era teknologi serba moden dimana ilmu pengetahuan melalui pembacaan merupakan satu perkara yang amat penting untuk dinilai dalam diri setiap individu. Tidak hairan juga program ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada pelbagai pihak atas keprihatinan mereka untuk meningkatkan budaya membaca dalam kalangan masyarakat Malaysia.

Buat pengetahuan korang semua, Kid juga merupakan salah seorang orang kuat dan berpengaruh dalam program ini (Yang berpengaruh tu jangan caya..Saje je. Hehe). Ini disebabkan budaya membaca ini sudah diterapkan dalam diri Kid sejak azali lagi. Bagi Kid, membaca itu seronok. Lebih-lebih lagi apabila ia berkaitan dengan sesuatu perkara yang kita minat. Kalau korang nak tahu buku apa yang Kid memang tak kisah bayar sehingga RM500 pun, baik korang cadangkan Kid judul-judul buku yang berkaitan dengan perniagaan, motivasi dan agama.

Pada awalnya, Kid sendiri tak tahu bahawa minat Kid menjuruskan ke arah ini terutamanya pembacaan dalam bidang perniagaan. Kid sendiri tidak pernah menyangka bahawa Kid kini boleh digelar sebagai usahawan. Yela..dulu bila suruh berniaga, macam-macam alasan Kid bagi untuk mengelak. Hehe..Inilah yang dikatakan perjalanan hidup ini mempunyai pelbagai spektrum. Dimana apabila anda memilih satu jalan, ia akan membuka kepada 1000 jalan yang lain.

Untuk pengasas program Secret Story, Kid ingin ucapkan jutaan tahniah dan terima kasih kerana menjadikan satu idea menjadi realiti. Kid yakin program ini akan dapat membawa satu inovasi dan nafas baru dalam dunia pembacaan. Sebab tu slogan korang "Santai & Seronok" kan? Hehe..Tau dah. :D

Korang nak tahu lebih lanjut mengenai Secret Story? Nantikan entri-entri yang seterusnya. Oh ya, Kid akan menghadiri program ini. So, jangan lupa datang ye apabila ia dilancarkan. Dapat korang jumpa Kid. (Hahaha! Cam feymes je Kid ni. :P)

6 comments:

  1. Terima kasih

    Sekadar berkongsi ilmu bermanfaat untuk para pembaca blog ini. :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana turut mempromosikan Secret Story. :)

    ReplyDelete
  3. Ha? Itu banyak perkataan Seronok % Santai. :p

    Sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula. :)

    ReplyDelete
  4. Hidup segan, mati tak mahu. Hehe. :)

    Ha..balas jangan x balas! Haha

    ReplyDelete